Sunday, December 5, 2010

Seni memahat Isi Pensil Oleh Dalton Ghett.




Seorang pemahat yang berasal dari Brazil iaitu Dalton Ghetti memang manusia yang 'SPECIAL'. Ghetti memilih pensil sebagai media memahatnya. Tidak seperti pemahat lain yang menggunakan batu atau bahan lain untuk membuat patung. Walaupun kepala dia licin, tapi kepala otak dia penuh dengan idea kesenian.......(esok aku nak pegi kedai gunting RAVI buat skinhead).


Alphabet yang diukir oleh beliau diatas Pensil
Cekap betul kepala otak dia ni
 Kasut BATA pun bleh buat
 Aku pun nak cuba Pensil anak aku
 Gergaji Atok Aku

 Butang Baju Aku tu..
 Kerusi Study Anak Aku
 Kunci Tandas Umah Aku
 Gelas Acopal Nenek Aku
 Yang hebatnya, Si Botak ni taknak pakai kanta pembesar.
Selambe rock je dia ukir......
 Ghetti tidak pernah menjual karyanya kepada sesiapa mahupun member dia.
Dia bagi tau aku semalam, satu ukiran pensil dia buat selama 1 bulan nak abiskan.Tapi aku buat tak layan je. 
 Camana ntah dia buat
 Elvis Presley pun dia bleh buat
 Heran tul
 Bukan semua ukiran dia menjadi dengan sempurna.
Ini beberapa hasil beliau yang ada sedikit kecacatan. Sikit je kot... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...