Thursday, December 16, 2010

140 tan Makanan Pada Setiap Hari Untuk Terbang Ke Jerman

 Segar dari pesawat : Air Freight menghantar makanan sebagai penyebab lebih dari satu persepuluh dari jumlah keseluruhan pembebasan yang dilepaskan dari ikan dan buah selama pengangkutan.

 Jerman selalu membuat lebih pada pembebasan CO2. Sejumlah Organisasi Pelanggan Jerman telah membuat sekarang menyiasat bagaimana karbon dioksida yang banyak dalam makanan terbang ke Jerman akan dikeluarkan.


Menurut Lembaga Alternatif dan Berterusan Makanan (Ifans) di Giessen kajian memang setakat ini bahagian terbesar dari gerakan benua kapal dilakukan.Tetapi setiap hari lebih dari 140 tan makanan datang ke negara itu melalui udara. Ini merupakan kurang daripada satu peratus dari jumlah keseluruhan bekalan makanan - tetapi menyebabkan 10 hingga 16 peratus daripada gas rumah kaca yang disebabkan oleh pengangkutan makanan dikenakan pada kilogram makanan dalam penerbangan mengangkut hingga 170 kali lebih banyak pembebasan rumah kaca sebagai kapal pengangkutan.

Di atas semua makanan tahan lama yang diangkut melalui udara. Pertama adalah kajian tentang ikan dari Afrika, diikuti oleh sayuran seperti asparagus dari Peru dan kacang-kacangan dari Kenya. buah eksotis seperti betik, jambu biji dan mangga atau nanas dari Afrika yang terbang. Apakah makanan diangkut dengan pesawat, tidak tahu pelanggan paling, penyokong pelanggan mengkritik. Oleh kerana itu, mereka menyebut pelabelan wajib untuk pengangkutan udara. Valet Armin menyarankan Pelanggan Hamburg sedar pelanggan untuk membeli "strawberi dan asparagus bukannya lebih suka menikmati Natal di bulan Mei dan Jun, belanja musim dan daerah -.. Sehingga anda boleh membuat iklim perubahan itu sendiri"

Para penulis kajian mencatat dalam kajian mereka yang setakat ini hanya ditangani dengan penerbitan Penerbangan import makanan individu.Maklumat terperinci mengenai sifat dan jumlah makanan yang diangkut tidak tersedia. Akhirnya memberikan data yang diperlukan, Pejabat Statistik Kebangsaan. Selain itu, data perdagangan luar negeri dari Eurostat dinilai. Keputusan kajian menunjukkan bahawa banyak makanan yang berasal dari luar Eropah ke Jerman, juga diangkut melalui udara. Proporsi pengangkutan udara pada makanan individual, bagaimanapun, sangat berbeza (ikan 4 peratus, 5 peratus daripada sayur-sayuran, buah kurang dari 1 peratus, daging 3 peratus). Sebagai contoh, sementara hanya 0,01 persen dari pisang import diterbangkan betik segar lebih dari 90 peratus.

 Ikan di Bremerhaven: bass redfish dari Iceland sebahagian besar diangkut dengan pesawat ke Jerman.

 Buah-buahan dan sayur-sayuran di supermarket: Setiap hari, lebih daripada 140 tan makanan datang melalui udara ke Jerman.
Budidaya Anyelir (di Jalur Gaza): Di negeri ini, menjual bunga, perkadaran pengangkutan udara sekitar 35 peratus.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...