Friday, December 17, 2010

Memperkenalkan Google Badan

Memperkenalkan Google Badan: Browser perubatan baru 3D yang akan membuat kita semua doktor.

Tidak puas hati dengan membiarkan anda memata-mata tetangga anda dengan Street View atau hover lebih jauh negara sekarang, Google telah memajukan sebuah browser baru yang memetakan seluruh tubuh manusia.
Disebut Google Tubuh Browser, aplikasi teknologi 3D-hi telah dikatakan sebagai sebuah terobosan dalam kajian anatomi yang dapat merevolusi pemahaman kita tentang tubuh manusia dan bahkan jalur cepat kajian perubatan.


Gadget, belum secara rasmi dikeluarkan, membolehkan anda melayari tubuh manusia dengan cara yang sama anda boleh menavigasi dunia di Google Earth.
 Hal ini mungkin menjadi alat yang sempurna bagi mereka hypochondriacs yang suka menggunakan Google untuk mencari tahu apa yang sakit mereka dan siapa yang akan mendapatkan getaran mengerikan dari menganalisis setiap vena terkini.


Google Tubuh Browser membolehkan pengguna melusuri pelbagai lapisan tubuh yang sama dari berpakaian, kiri, ke otot, tengah, dan organ-organ.

Google, sampai saat ini, telah membisu tentang aplikasi pembangunan, tetapi video baru telah muncul di internet yang menyediakan menyelinap mengintip bagaimana tool baru akan bekerja.

Google Tubuh Browser juga mengantar pada pengenalan teknologi internet baru yang disebut tanda WebGL, yang akan membolehkan kompleks grafik 3D untuk digunakan pada laman web biasa, tanpa perlu untuk pelayar plug-in diadaptasi khas seperti Flash atau Java.

Dalam video, pelayar digunakan untuk membedah tubuh manusia dan mengenalpasti organ, tulang dan kumpulan otot. Tubuh boleh diubah, dimanipulasi dan bertelanjang tulang telanjang untuk menunjukkan bagaimana fungsi bekerja dan disambungkan.

Menggunakan mouse, tubuh dapat berputar, sebelum lapisan lain maklumat yang dicapai.

Salah satu blogger yang menyaksikan demonstrasi itu mengatakan bahawa ia gembira dengan pelayar potensi: 'Satu dengan cepat dapat melihat kemungkinan bagaimana ini boleh membantu pendidikan anatomi.

"Tahun lalu saya mendapat kesempatan untuk bekerja pada standard terbuka berdasarkan web3D aplikasi perubatan untuk mempelajari tulang tubuh.Setelah menyaksikan bagaimana aplikasi yang benar-benar membantu pelajar belajar tulang, saya menjual menggunakan web3D untuk pendidikan perubatan '.

Depan yang mengungkap rasmi Google telah mengeluarkan versi yang terdapat pada pelayar yang disokong WebGL atau versi beta dari Firefox dan Google Chrome, yang boleh dimuat turun daripada laman Badan Browser Google (http://bodybrowser.googlelabs.com).

 WebGL diharapkan untuk menjadi standard dalam versi baru pelayar internet paling, termasuk Firefox, yang akan dikeluarkan tahun depan.
Teknologi ini tip untuk mendorong terciptanya berbagai dipertingkatkan aplikasi web-3D - berpotensi membuat internet yang produktif dan persekitaran yang lebih intuitif bagi pengguna.



Scroll down ke bawah untuk menonton video yang menunjukkan bagaimana Google Tubuh akan bekerja.









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...