Friday, January 7, 2011

Top 10 Orang Terkaya di Dunia Sekarang

Untuk menghasilkan banyak wang, adalah orang-orang yang mempunyai mimpi setiap hari. Orang-orang ini bekerja sangat keras untuk mendapatkan wang dalam jumlah yang besar.  Mari kita lihat 10 orang di dunia pada tahun 2010 yang bekerja keras dan mencapai kedudukan ini.

1. Carlos Slim Helu

  • Kekayaan : $53.5 billion
 Setelah pada tempat ke-2 pada tahun 2009, Carlos Slim terkini mencapai kedudukan nombor satu pada tahun 2010 senarai orang-orang terkaya di dunia.

2. Bill Gates 

  • Kekayaan : $53 billion
 Siapa yang tidak tahu Bill Gates. Dia milik dunia teknologi. Fonder syarikat Microsoft yang terkenal. Anda mungkin menggunakan Windows XP atau Vista atau Windows 7, Itu produk dari syarikatnya.

3. Warren Buffett 

  • Kekayaan : $47 billion
Para pelabur besar dari US, Warren Buffett adalah 3 orang terkaya di dunia. Baru-baru ini ia memperoleh kereta api raksasa Burlington Northern Santa Fe sebanyak $ 26 bilion.

4. Mukesh Ambani 

  • Kekayaan : $29 Billion
Orang terkaya dari India, Mukesh Ambani adalah di nombor 4 di dunia. Sumber pendapatan asas Petrokimia, minyak dan gas di India. Dia juga mempunyai syarikat telekomunikasi besar Reliance Mobile di India. 

5. Lakshmi Mittal 

  • Kekayaan : $28.7 Billion
Tepat di bawah Ambani, Pemilik Mittal Steel Industri Ltd adalah orang terkaya ke-5 di dunia. Industri bajanya merupakan salah satu pembuat baja terbesar.

6. Lawrence Ellison

  • Kekayaan : $28 Billion
 Pengasas Oracle, Lawrence Ellison keenam orang terkaya dunia. Dalam lima tahun terakhir, pangkalan data telah membeli 57 syarikat kecil.

7. Bernard Arnault 

  • Kekayaan : $27.5 Billion
 Beliau memegang gelaran Eropah terkaya. Dia milik Perancis.

8 Eike Batista

  • Kekayaan : $27 Billion
Dari bidang perlombongan dan minyak di Brazil, Eike sekarang menjadi orang terkaya kelapan di dunia. Dengan peningkatan yang sangat cepat, ia sedang dalam perjalanan ke kedudukan nombor satu.

9. Amancio Ortega 

  • Kekayaan : $25 Billion
 Fashion dari Sepanyol dalam senarai sepuluh orang terkaya dunia. Syarikat fashion mempunyai pelbagai jenama dan mempunyai 4,500 kedai di 73 negara. 

10. Karl Albrecht 

  • Kekayaan: $23.5 Billion
Dia memiliki raksasa supermarket di Jerman dan hampir di 29 negara bahagian Amerika Syarikat Dengan adiknya Theo. Mereka membahagi pemilikan pada tahun 1961.

2 comments:

  1. Oh i thot Warren Buffett is number 1.. dah jatuh number 3 rupanya.. TQ for the info!

    ReplyDelete
  2. Jatuh no.3 pun. dia tetap 'Orang Kaya' hehehehe...xlama, nama aku kat no.11 plak..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...