Sunday, January 16, 2011

Pejabat Google vs Pejabat Facebook

Anda lebih suka bekerja untuk: Google atau Facebook?

Mungkin pertanyaan saya tentang keutamaan peribadi. Kamu tidak boleh tidak mencintai pekerjaan satu syarikat lebih dari yang lain, yang mengarah pada keinginan untuk bekerja dengan mereka. Selain itu, kamu boleh menggunakan beberapa pengukuran objektif dalam memilih antara keduanya.




Hal ini dapat membantu kamu.Saya memberikan kamu peluang untuk memiliki dan menyelinap paparan di pejabat dari kedua-dua Google dan Facebook. Kamu akan mendapati bahawa kedua-duanya lebih kurang sama besar, untuk meningkatkan produktiviti pekerja mereka.Tidak ada sama sekali dengan bilik pejabat standard.

  Pejabat google

Google Inc merupakan sebuah syarikat awam Amerika yang mengkhususkan diri dalam carian Internet. Hal ini juga menghasilkan keuntungan dari iklan yang dibeli, juga menjalankan user untuk-e-mel, pemetaan online, produktiviti pejabat, rangkaian sosial dan perkhidmatan video-sharing.

Bebas versi Advert terdapat melalui langganan dibayar. Google telah baru-baru ini mengembangkan open source web browser dan sistem operasi telefon bimbit. Pejabat pusatnya, sering disebut sebagai Googleplex, terletak di Mountain View, California. Pada tarikh 31 Mac 2009 Syarikat mempunyai 19.786 pekerja penuh-waktu. Ini berjalan ribuan pelayan di seluruh dunia, pemprosesan berjuta-juta permintaan pencarian setiap hari dan sekitar satu petabyte data pengguna yang dihasilkan setiap jam.



Pejabat facebook
Tentang Facebook:

Facebook, Inc. Adalah syarikat swasta yang mengendalikan dan mempunyai tapak rangkaian sosial, Facebook. Pengguna boleh menambah rakan-rakan dan menghantar mesej, dan mengemas kini profail peribadi mereka untuk memberitahu rakan-rakan tentang diri mereka sendiri.
Selain itu, pengguna boleh bergabung dengan rangkaian yang diadakan oleh bandar, tempat kerja, sekolah, dan daerah. Nama website berasal dari nama buku diberikan pada awal tahun akademik oleh pentadbiran universiti dengan tujuan untuk membantu pelajar untuk mengenal lebih saling.

Mark Zuckerberg mendirikan Facebook dengan teman sekuliahnya dan sesama pelajar Eduardo Saverin, Dustin Moskovitz dan Chris Hughes sementara ia adalah seorang mahasiswa di Universiti Harvard.
Keahlian website pada awalnya dihasilkan untuk siswa Harvard, tetapi diperluas ke perguruan tinggi lain di wilayah Boston, Kumpulan Ivy, dan Stanford University. Hal ini kemudian diperluas lebih lanjut untuk menyertakan mahasiswa, kemudian pelajar SMA dan akhirnya, kepada siapa pun berusia 13 ke atas. Website saat ini mempunyai lebih dari 350 juta pengguna aktif di seluruh dunia.

 Jadi apa pilihan kamu ?

3 comments:

  1. awat lebih kurang sama ja,,nak tumpang semalam tidor satt,,

    ReplyDelete
  2. hehehe....tulah, macam best jerk duk sini....

    ReplyDelete
  3. best juga tgk office cam ni.. klu office cam ni tak cuti pun tak pe.. hik hik hik

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...