Tuesday, January 11, 2011

Messi, Mourinho menang anugerah FIFA

Argentina Lionel Messi memenangi Ballon D'Or berturut-turut, mengalahkan rakan pasukan Barcelona Andres Iniesta dan Xavi.
Berumur 23 tahun - Pemain pertama yang memenangi anugerah back-to-back sejak Marco van Basten pada 1988-1989 - telah dipandang sebagai orang luar selepas Piala Dunia sederhana di mana ia gagal mencipta gol dan Argentina keluar pada suku -final.







Iniesta dan Xavi keduanya dari juara Piala Dunia dengan hanya mencipta gol dalam kemenangan 1-0 di final Piala Dunia. Messi menang dengan 22.65percent dari undian, dengan Iniesta di 17.36percent dan Xavi ketiga dengan 16.48percent. Inter Milan dan playmaker Belanda Wesley Sneijder, yang merupakan kontroversi dari senarai pendek, datang di keempat dengan 14.48percent.




Sementara itu, Jose Mourinho dipilih Jurulatih terbaik dunia tahun ini dengan mencapai juara Liga Champions, gelaran Serie A dan Piala Itali dengan Inter Milan musim lalu. Berumur 47 tahun - yang dikenali sebagai 'Special One' - menyisihkan Juara Piala Dunia, Sepanyol iaitu jurulatih Vicente Del Bosque dan Pep Guardiola dari Barcelona.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...